Zomers & neongeel: mouwloze blouse |patroon|

Patroon: Mouwloze blouse (instructies & patroon downloaden in PDF)
Materiaal: Lichtgewicht & soepel
Niveau: Beginner
Prijs: €4

DOWNLOAD HET PATROON HIER

BellJar mouwloze blouse van zijde, neon geel

In tegenstelling tot wat je veel op straat ziet moet je in Suriname niet al te strakke kleding dragen. Het is niet alleen heet maar ook vaak benauwd door de hoge luchtvochtigheid. Ik kijk sinds ik hier ben dus altijd uit naar patronen voor luchtige zomerkleding. Via Pinterest vond ik deze neongele blouse zonder mouwen, van de Amerikaanse webshop BellJar. De shop puilt inderdaad uit van de ‘gorgeous little things‘, zoals de eigenaresse van de shop dat zelf omschrijft. Deze blouse is helaas niet meer te koop, voor mij dus des te meer reden om achter de naaimachine te kruipen.

Ik had nog geen patroon voor een mouwloze blouse gevonden dat me echt aansprak dus ik parkeerde deze even op mijn verlanglijstje. En soms heb je mazzel, een paar dagen later zette Burdastyle een nieuw patroon online: een mouwloze blouse. Gelukkig eentje zonder al te veel tierelantijnen, beter kon het bijna niet. In de patroonomschrijving staat aangegeven dat de blouse maat 38-44 past maar om er zeker van te zijn dat de blouse jou past kun je beter kijken naar de daadwerkelijke afmetingen van de blouse en jouw eigen afmetingen. Zoals altijd met online patronen: let goed op dat je bij het uitprinten de schaal van het patroon niet vergroot of verkleint. Anders zit je zonder dat je het in de gaten hebt straks met een slecht passende blouse.

Tutorial volgt als ik de juiste stof heb gevonden. Wat nog een behoorlijke uitdaging kan zijn. Maar zoals ik al zei, soms heb je mazzel…duim voor me! (Of help me met een online stoffenwinkel die ook in Paramaribo bezorgt!)

Burdastyle sleeveless blouse patroon #128 patroontekening

Patroontekening: Burdastyle

Wil je meer patronen zien die ik al surfend over het internet heb gevonden? Bekijk & volg het ADDICTEDTODIY Pinterestbord met naaipatronen

Een gedachte over “Zomers & neongeel: mouwloze blouse |patroon|

Laat een reactie achter

