BUDGET COPY CAT | Givenchy gladiator sandalen | tutorial

Sandalen: de perfecte kruising van schoen en slippers. Momenteel ideaal voor mij, want ook al loop ik hier het grootste deel van de dag op slippers, erg netjes staat het niet. En als er veel gelopen moet worden zijn slippers ook geen goed idee. Tenzij ik m’n fake Birckenstocks aantrek. Die worden door menig Surinaamse schoenenwinkel in alle kleuren en modellen verkocht, maar om nou te zeggen dat ik ze mooi vind…nee.

Maar goed, sandalen zijn vaak ook maar sandalen; dus ik ben altijd weer op zoek naar manieren om de mijne net even minder standaard te maken. Sinds ik deze foto heb gezien krijg ik het idee ook niet meer uit mijn gedachten: gladiatorsandalen met studs à la Givenchy (Spring/Summer 2010).

Jak & Jill Streetstyle - Givenchy Sandal with studs 2010 Spring Summer

Streetstyle foto van de Givenchy sandaal in 2010
(foto: Jak & Jill)

Het zijn officieel mannensandalen, maar dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Ik weet niet wat ze kosten, maar aangezien de gemiddelde Givenchy sandaal minstens €300 kost ga ik er maar even van uit dat deze niet veel goedkoper zullen zijn, als ze nog te verkrijgen zijn.

Zo maak je zelf Givenchy look-alikes

Natuurlijk hoef je geen honderden euro’s uit te geven om sandalen met studs te dragen. Je kunt je eigen gladiatorsandaal gewoon helemaal zelf pimpen met een flinke handvol studs. Misschien heb je al een paar geschikte sandalen in huis, anders zijn dit twee leuke opties die ik online vond bij Asos  en ModCloth.

Fell For Sanibel zwart leren sandaal van ModCloth

€21, de ‘Fell For Sanibel’ sandaal van ModCloth
(foto: ModCloth.com)

ASOS Florence sandaal in wit leer

€26, de ‘Florence” wit leren sandaal van ASOS
(foto: Asos.com)

Studs kun je ook online kopen, bijvoorbeeld via studskopen.nl. Voor 100 piramide studs (de vierkante studs met een kleine punt in het midden) betaal je €7,99 en ze worden gratis de volgende dag bezorgd mits je voor 16:00u besteld. Voor bezorging in België betaal je €1. Ook via E-Bay kun je  studs vinden (vaak grote hoeveelheden voor een lage prijs). Je moet dan wat langer wachten voor ze bezorgd worden en kunnen er verzendkosten bijkomen. 

Meet de breedte van de bandjes van jouw sandaal en kies voor studs die zo precies mogelijk passen, desnoods iets kleiner zijn. Groter is niet handig.
De hoeveelheid die je nodig hebt t is afhankelijk van hoeveel bandjes jouw sandalen hebben, als je er 200 hebt moet het zeker wel lukken. Je kunt ook variëren met verschillende kleuren en vormen. De Givenchy gladiatorsandaal op de foto heeft bijvoorbeeld een grote driehoekige studs op de voorkant.

Time to stud

Als je de studs en je sandalen hebt rest er nog maar één stap: de studs in de bandjes van je sandalen prikken Als je er het geduld voor heb kun je eerst een patroontje ontwerpen, maar daar ben ik in dit geval te studs-prikker-happy voor. Zo ga je te werk:

  • Leg de stud op de plek waar je ‘m wilt hebben. De bandjes van je sandaal zijn waarschijnlijk van behoorlijk stevig materiaal, maar als het goed is kun je de studs met je vingers door het materiaal drukken.
  • Aan de onderkant van de studs zitten vier kleine pennetjes, deze druk je plat tegen de achterkant van je bandjes. Gebruik hiervoor wel een hulpmiddel, want dit is niet fijn voor je vingers.
  • En zo ga je verder…tot alle studs op hun plek zitten. 

En zo kan je de komende zomer genieten van je op Givenchy-geïnspireerde sandalen met studs, voor een fractie van de originele prijs.

Als je nog studs over hebt kun je er bijvoorbeeld een LBD mee pimpen, of bewaar ze gewoon; want je zult hier op ADDICTEDTODIY gegarandeerd meer ideeën voor studs krijgen.
Laat je me jouw versie van de Givenchy sandaal zien op Twitter? Ik ben heel benieuwd.

2 gedachtes over “BUDGET COPY CAT | Givenchy gladiator sandalen | tutorial

Laat een reactie achter

