HIGH ON DIY | Emma Stine’s gouden polkadots

Een paar dagen geleden was ik met mijn moeder in een stoffenwinkel waar een enorme hoeveelheid gestippelde stof in de aanbieding was. Veel verschillende kleuren en grootte stippen, moeders helemaal in love. Ik wat minder, ik weet niet wat het is met polkadots maar het is niets voor mij. Ik vind het eigenlijk voor oudere dames of hele kleine meisjes. Maar het is niet zo dat ik een hekel heb aan stipjes an sich…deze blouse met gouden stipjes van Emma Stine Limited bijvoorbeeld, daar zwijmel ik toch wel een beetje bij weg.

Crème chiffon blouse met goude stipjes van Emma Stine Limited

Gold Dotted Top van Emma Stine Limited
(foto: Emma Stine Limited)

Ik heb de afgelopen weken chiffon in allerlei kleuren gekocht omdat ik van plan ben om een hele lading blouses te maken. Ik heb namelijk een nieuwe baan en kwam tot de schrikbarende ontdekking dat ik vrijwel geen werkkleding in mijn kast heb op dit moment. Ik vind qua stof voor blouses bijna niks mooier dan soepelvallend, (bijna)doorschijnend chiffon en gelukkig kost het in mijn favoriete stoffenwinkel slechts een paar Surinaamse Dollars. Echt zijdechiffon is natuurlijk wel prijziger, maar dat bewaar ik voor als ik wat meer ervaring heb met het naaien van chiffon. Het is geen makkelijke stof om te naaien.
Ik heb tientallen ideetjes voor mooie blouses. Naast een aantal basic, effen exemplaren ben ik ook vast van plan om een crèmekleurige met gouden stipjes te maken. Ik heb al een potje gouden textielverf in mijn knutselvoorraad, I’m halfway there.

Bekijk meer ideeën voor blouses op mijn Pinterestboard HIGH ON DIY: BLOUSES

Heb jij ervaring met het naaien van chiffon en nog tips voor me?

Een gedachte over “HIGH ON DIY | Emma Stine’s gouden polkadots

Laat een reactie achter

