OH! SEW RUNWAY | Céline leren shorts |patroon|

Patroon: Leren shorts (instructies & patroon downloaden in PDF)
Materiaal: (nep)leer
Hoe moeilijk? Makkelijk
Prijs:€4

DOWNLOAD HET PATROON

Céline Spring Summer 2010 leren shorts

Céline Spring Summer 2010
(foto: Monica Feudi)

Toen de leren shorts van onder andere Céline in 2009 op de catwalks verschenen, liepen de reacties uiteen van ‘freakin’ fabulous!’ tot ‘het lijkt wel een vuilniszak!’. Ik heb altijd al van leren kleding gehouden- op een hele normale, niet-SM-achtige manier- maar om één of andere reden zag ik leren shorts ook niet echt zitten. Onbegrijpelijk, vind ik nu; en gelukkig zijn er met mij vele anderen van gedachten veranderd. Ik vond dat het wel tijd werd om zelf een Céline-short te maken, en ging op zoek naar een patroon.
En ik vond er één die behoorlijk dicht in de buurt van het Céline Spring/Summer 2010 ontwerp kwam. Van Burdastyle, surprise, surprise.

Leren shorts Burdastyle#112

Leren shorts Burdastyle#112
(foto: Burdastyle.com)

Dit is een makkelijk patroon dus ook voor beginners goed te doen. Het patroon bestaat in feite uit 4 delen en een rits, verder geen toestanden met een tailleband of zakken. Natuurlijk kun je toevoegen als je dat graag wil.
In de instructies staat dat je de zoom van de pijpen moet lijmen, maar ik ga voor stikken. Met de hitte hier heb ik geen idee of lijm wel blijft zitten. Verder kun je uiteraard nepleer gebruiken, maar het moet wel soepel vallen en niet te dik zijn. Het Burdastyle voorbeeld is gemaakt van nappaleer.

Burdastyle #112 leren shorts

Close-up van Burdastyle #112 leren shorts
(foto: Burdastyle.com)

Het patroon omvat de maten 34-42, hier vind je de matentabel om uit te rekenen welke maat jij moet hebben, het patroon vergoten of verkleinen als jouw maat er niet op staat doe je zo.

Als je voor het eerst met leer gaat naaien vind je hier een paar belangrijke tips, waar ik in ieder geval veel aan gehad heb. De belangrijkste tip: doe het rustig aan. Het juiste gereedschap is ook van essentieel belang.

Zoals altijd met online patronen: let goed op dat je bij het uitprinten de schaal van het patroon niet vergroot of verkleint en lees de instructies (in het Engels) meerdere keren goed door voordat je begint. 

Ik hoor en zie het graag als jij deze shorts gemaakt hebt, laat het me weten op Twitter! 

Wil je meer patronen zien die ik al surfend over het internet heb gevonden? Bekijk & volg het ADDICTEDTODIY Pinterestbord met naaipatronen
Advertenties

4 gedachtes over “OH! SEW RUNWAY | Céline leren shorts |patroon|

Laat een reactie achter