Buiten spelen: Playsuit |patroon|

Patroon: Playsuit (instructies & patroon downloaden in PDF)
Materiaal: Katoen, polyester katoen, viscose
Hoe moeilijk? Makkelijk/gemiddeld
Prijs:€6

DOWNLOAD HET PATROON

Dingen waar ik blij van wordt, nummer 185644: een naaipatroon vinden voor een kledingstuk dat ik graag zou willen kopen maar niet kán kopen; om wat voor reden dan ook. Zo’n reden kan bijvoorbeeld zijn dat online shoppen geen optie is op het stukje aardbol waar ik toevallig woon. De postbode houdt het liever zelf in sommige gevallen, in andere gevallen heb ik de simpele pech dat de shop niet bij mij bezorgt. Zo ook Nelly.com waar ik deze playsuit van het label Reverse tegenkwam.

Paulina Playsuit Reverse zwart

‘Paulina’ playsuit van Reverse, in het zwart

Een speelpakje, de naam alleen al zorgt voor instant blijdschap. Maar ja, die bezorging hè… Gelukkig ben ik ADDICTEDTODIY en weet ik dat zelf maken ongeveer 7 van de 10 keer uitkomst bied in zo’n geval.
Liefhebbers van speelpakjes; ik stel aan u voor: het ‘Playsuit’ patroon van Salme Sewing Patterns .

Playsuit Salme Sewing Patterns zwart

En zo ziet het model van Salme eruit in het zwart

Het patroon kun je op de site van Salme downloaden via de link bovenaan deze post. Als je zou willen, kun je nog dit weekend in het gras spelen in je spiksplinternieuwe zelfgemaakte pakje.
Het pakje heeft net als het model van Reverse elastiek in de taille en een diepe v-hals, daarnaast nog zakken en drukknopen aan de voorkant.

Voor- en achterkant van het Salme Sewing Patterns playsuit naaipatroon

De voor- en achterkant van het patroon

Verder heeft Elisa, de oprichtster van de patronenlijn Salme, uitgebreid de afmetingen vermeld zodat je goed kunt bepalen welke maat je nodig hebt. Op het patroon staan de maten 34 t/m 46. Is het patroon nog te klein, vergroot ‘m dan met deze methode. Werkt volgens mij altijd, zo niet laat het me weten dan ga ik op zoek naar alternatieven.

Zoals altijd met online patronen: let goed op dat je bij het uitprinten de schaal van het patroon niet vergroot of verkleint en lees de instructies (Engels) meerdere keren goed door voordat je begint met naaien.  

 

Veel plezier met je speelpakje! Als je ‘m gemaakt hebt hoor of zie ik het graag via Twitter, of laat een reactie achter.

Via het blog van Salme Sewing Patterns kun je verder zien wat voor moois Elisa zelf maakt, neem zeker eens kijkje op salmepatterns.blogspot.co.uk.

Wil je meer patronen zien die ik al surfend over het internet heb gevonden? Bekijk & volg het ADDICTEDTODIY Pinterestbord met naaipatronen
3 gedachtes over “Buiten spelen: Playsuit |patroon|

Laat een reactie achter

