MY DIY | Designer t-shirt

Gisteren heb ik binnen een half uur een nieuw t-shirt gemaakt.
Een simpel wit t-shirt, de namen van mijn favoriete megaberoemde designers (voor zover ik kan kiezen) en een vel transferpapier.

Designer t-shirt ADDICTEDTODIY

Oeps…heb ik nu verklapt aan welke designer ik hier binnenkort ook nog mijn DIY liefde ga verklaren?

Meerdere vellen transferpapier om eerlijk te zijn, ik had de instructies uit het boekje (!) bij het papier niet goed gelezen en was zo slim om tot drie keer toe het papier verkeerd om in de printer te leggen.
Verder heb ik wel goed opgelet hoor, ik heb de tekst in spiegelbeeld uitgeprint, ook al stond dat dan weer niet in het boekje. Terwijl dat toch de meest cruciale stap in dit proces is…
Daarna was het een kwestie van  op de juiste plek strijken door hard te drukken met het strijkijzer op de hoogste stand.

My DIY Designer t-shirt

M’n t-shirt heeft onbedoeld een vintage look doordat de letters niet helemaal zwart zijn geworden

Met het eindresultaat ben ik 80% tevreden. Misschien heb ik niet hard genoeg gedrukt. In ieder geval ziet het er van dichtbij iets meer ‘vintage’ uit dan ik had gedacht.

De letters zijn vaag en op sommige plekken bijna gespikkeld in plaats van effen zwart, wat niet de bedoeling was, maar ook weer niet zo erg is dat ik denk: ‘mislukt!’
De andere 10% twijfel komt doordat de kleur van het transferpapier niet net zo wit is als het t-shirt (had ik de letters uit moeten knippen?)  met als gevolg een gebroken wit ‘blok’ om de tekst heen.

ADDICTEDTODIY designer t-shirt

 

Al met al vind ik ook dat niet  zo erg geloof ik. De foutjes maken dat dit t-shirt heel geschikt is voor een vervolgproject. Aan de pasvorm van het t-shirt en de neklijn kan ook nog wel wat gesleuteld worden, dus: to be continued…

Een ander idee met transferpapier, waarbij wel het hele A4-tje gebruikt wordt en het vintage gevoel wél de bedoeling is: dit Batman-shirt.

Een gedachte over “MY DIY | Designer t-shirt

Laat een reactie achter

