Fashion Week Favoriet | Copenhagen Spring Summer 2014

Wanneer je foto’s van de Scandinavische Fashion Weeks voorbij ziet komen gaat het meestal om streetstyle. Want potverdorie, wat weten die Zweden en Denen zich te kleden. Helemaal mijn stijl, minimalistisch en opvallend tegelijk, zonder al teveel poespas. Finland lijkt dan weer een stukje alternatiever. Anyway, tijd om kennis te maken met een paar designers uit het Hoge Noorden en hun creaties die mij inspireren om nog vaker achter de naaimachine te gaan zitten. Allereerst: Copenhagen.

Copenhagen Fashion Week Anne Sofie Madsen SS14

Anne Sofie Madsen
(foto: truefashionistanow.com)

De meest gerenommeerde designers showen in Parijs, Milaan, New York, noem maar op. Maar in Copenhagen kunnen ze er ook wat van. De stijl van Anne Sofie Madsen doet me een beetje denken aan Balenciaga meets Iris van Herpen. Het grootste deel van de kleding uit de Spring Summer 2014 collectie zou ik als ‘ondraagbaar’ willen bestempelen (voor mij in ieder geval) maar dit rokje met ruches van leer zie ik dan weer he-le-maal zitten.

Copenhagen Fashion Week Benedikte Utzon Wardrobe SS14

Benedikte Utzon Wardrobe
(foto: truefashionistanow.com)

Simpel hoeft helemaal niet saai te zijn, ik zeg het vaak en deze look van Benedikte Utzon bewijst dat weer eens. Het zwarte randje voering van de jas dat van buiten zichtbaar is geeft een mooi contrast.

Copenhagen Fashion Week SS 14 Henrik Vibskov

Henrik Vibskov
(foto: truefashionistanow.com)

Het is vooral de stof van deze Henrik Vibskov-broek die me aanspreekt; ik zou er maar wat graag een maxirok van willen maken, of een pak. Desnoods teken en kleur ik het motief zelf op crèmekleurige stof.

Copenhagen Fashion Week Mark Kenly Domino Tan SS14

Mark Kenly Domino Tan
(foto: truefashionistanow.com)

Mark Kenly Domino Tan staat erom bekend de meest uiteenlopende materialen in zijn ontwerpen te gebruiken. Op het eerste gezicht is dit dan ook niet echt een outfit waar ik mezelf in zie lopen, al hou ik wel shirtjes met peplum. Maar toen ik beter keek zag ik hoe mooi de stof in de broek met elkaar clasht.

Copenhagen Fashion Week Baum Und Pferdgarten SS14

Baum Und Pferdgarten
(foto: truefashionista.com)

Dit lijkt me ten eerste heel erg lekker zitten. Daarnaast ook niet al te moeilijk om te naaien, met stretchstof heb je altijd letterlijk en figuurlijk een beetje extra speling qua pasvorm. Pluim voor Baum und Pferdgarten *wat een naam ook..*

Meer fashion week DIY inspiratie zien? Bekijk mijn favorieten van de Spring/Summer 2013 Fashion Weeks in Amsterdam, Parijs, New York en Londen.

Laat een reactie achter

