HIGH ON DIY | Mind The Mustard: Tutu + Tuinbroek = jurk

Mind The Mustard tutu overall dress white

Mind the Mustard: 50% tuinbroek, 50% tutu, 100% jurk
(foto: lookbook.nu)

Een paar weken geleden heb ik een vintage naaipatroon voor een tuinbroek op de kop getikt. Sindsdien ben ik volop inspiratie aan het verzamelen om er één te gaan maken (om mee te beginnen, maar ik weet ook wel dat het er meerdere zullen worden) en hou ik mijn ogen open voor de perfecte stof. Sowieso eerst nog een aantal andere projecten af te ronden, ik heb nog geen enkele goed passende broek kunnen maken bijvoorbeeld.

Met dit idee van het Londense Mind The Mustard  zou dat dan weer geen probleem hoeven zijn: neem de bovenkant van de tuinbroek zoals op het patroon en naai er een rok van tule aan vast. Of, als je geen patroon voor een tuinbroek hebt, gebruik de bovenkant van een tweedehandse tuinbroek.

Laat een reactie achter

