STREET STYLE DIY | Wolkenprint

HIGH ON DIY | Wolkenprint

Ik heb niet kunnen achterhalen van welk merk de blouse is, maar dromerig is ‘ie wel
(foto:wwd.com)

Bij het zien van deze blouse raakte ik gelijk in een dromerige gemoedstoestand. Wat een heerlijke print! Patronen voor een eenvoudige blouse heb ik al. Kans dat ik deze stof ga vinden acht ik klein, maar wie weet is het bij benadering ook zelf te maken met bleekwater. Overigens ben ik ook fan van de bril, het gebreide rokje en de clutch.

Het deed me ook gelijk ergens aan denken, dat dromerige. Want veel van de streetstyle foto’s die we online zien hebben zo’n dromerig sfeertje, met die wazige achtergrond en de prachtige kleding op de voorgrond waarvan je gelijk gaat dromen ‘oh als ik het zelf aan had…’. Maar een paar maanden geleden zag ik een korte docu van Garage Magazine over dit ‘streetstyle circus’ die ervoor gezorgd heeft dat ik nooit meer met diezelfde dromerige blik naar dit soort foto’s kan staren. Want heb je wel eens gezien hoe crazy het er eigenlijk aan toe gaat, buiten op straat, tijdens bijvoorbeeld Paris Fashion Week?

TAKE MY PICTURE from GARAGE Magazine on Vimeo.

“When we set out to make this short, our intention simply was to observe the phenomenon of fashion bloggers and street style stars. As we started to review the footage, two salient trends became apparent: fashion editors frustrated by the ensuing commotion outside of shows, and the rise of “peacocking” street style stars as a result of the proliferation of blogs. This film examines these themes from both perspectives.”

Laat een reactie achter

