HIGH ON DIY | Louis Vuitton pak: 70’s style

Een paar maanden geleden had ik een plannetje. Ik had ook nog tijd. Dus ik zou een pak voor mezelf naaien, voor een bijzondere gelegenheid. Ook omdat een pak handig is voor werk en omdat het me ontzettend stoer leek om te zeggen: “Ik heb dit pak zelf gemaakt”.
Maar zoals dat gaat met plannetjes, er kwam van alles tussen en het bleef bij een plannetje. Achteraf gezien helemaal niet erg, van eerdere soortgelijke plannetjes heb ik geleerd dat de combinatie weinig tijd + weinig ervaring iets in de richting van ‘te ambitieus’ en ‘niet bepaald mooi’ zou opleveren. Inmiddels heb ik door werk en pasgeboren neefje in huis veel minder tijd om achter de naaimachine te zitten dan een paar maanden geleden, toen ik dit plannetje had. Het maken van een hele outfit in een week is nu echt niet haalbaar. Daardoor moet ik mezelf bijna dwingen om kleine stapjes te nemen, dus met andere kleinere projecten oefenen om een perfecte broek te maken en daarna een jasje.

Ondertussen verzamel ik natuurlijk gewoon inspiratie voor het soort pakken dat ik graag zou willen maken. Dit is er zo één: uit de Louis Vuitton Resort 2014 collectie.

Louis Vuitton resort 2014 70s blauw pak

70’s vibe van Louis Vuitton, Resort 2014
(foto: style.com)

Het jasje zou ik afzonderlijk niet zo snel dragen, maar het geheel ademt een soort Lauren Hutton jaren ’70 sfeer uit die ik supercool vind.
Dus onder het mom van “the impossible can always be broken down into possibilities” ga ik rustig verder oefenen zodat ik dit op een dag ook zelf kan maken.

 

Laat een reactie achter

