HIGH ON DIY | Alexia Ulibarri Palo palazzo

alexia ulibarri palo palazzo pants

 

Je houdt ervan of je haat ze: palazzo broeken. Ik val zelf wel onder de liefhebbers van deze extreem wijd vallende broeken. Heerlijk toch? Ik ben sowieso altijd fan geweest van de jaren ’70 look met wijde pijpen, en de palazzo broek is een soort kruising tussen een broek met wijde pijpen en een maxirok. Zeker als je ‘m van chiffon of een andere soepele stof maakt, een luchtigere broek voor warme dagen kan ik me haast niet voorstellen. Dit exemplaar, genaamd Palo,  is van de Mexicaanse ontwerpster Alexia Ulibarri; die haar stijl omschrijft als voortvloeiend uit nostalgie, drama en romantiek. Dat is wel aan deze outfit af te zien.
Het fijne van een palazzo broek is ook dat je er makkelijk één zelf kunt maken door het patroon voor een A-lijn rok te verlengen of een maxirok doormidden te knippen (niet helemaal natuurlijk) om de pijpen te vormen.

Ben jij een palazzo liefhebber of hater? 

2 gedachtes over “HIGH ON DIY | Alexia Ulibarri Palo palazzo

  1. Mij lijkt het kletskoek dat je een maxirok doormidden kunt knippen en er dan een broek van maken. Dat mag misschien gelden voor modellen met maat nul, maar zelfs daar twijfel ik nog aan. Er is toch echt iets meer (stof) voor nodig om er een broek van te maken die zo zit als je op het plaatje ziet.

    • Hi Antria, ik heb zelf helemaal geen ‘maat nul’ en heb eens succesvol een broek gemaakt van een maxirok. Het gaat niet zozeer om de maat maar om de hoeveelheid stof die voor de broekspijpen gebruikt is. Het kan!

Laat een reactie achter

