MY DIY | Wax print peplum top, again

Ik hoef toch niet meer te vertellen dat ik een obsessie heb voor Afrikaanse wax prints, of peplums? OK dan, logisch dat die twee samen zo ongeveer mijn meest ideale kledingstuk vormen. Dus wat doe ik nadat ik het Garden Party Dress patroon helemaal op mijn maten heb aangepast? Juist, een peplum toevoegen.


Afrikaanse print peplum top DIY

Cause that’s all I know how to do. Nee hoor, ik vind het gewoon erg leuk om dit model steeds opnieuw te maken en daarmee (hopelijk) steeds een beetje beter. Ik heb er nog maar één keer eerder eentje hier gepost, maar de anderen zijn of nooit af gemaakt of moet ik als mislukt en dus niet draagbaar beschouwen. Deze keer heb ik het patroon op mijn persoonlijke maten aangepast; en vergroot op de plaatsen waar dat nodig was. Life in SU has done me good, oftewel: ik ben een paar maten gegroeid het afgelopen jaar. Beetje jammer voor de dingen die ik al gemaakt heb, maar het vergroten van een bestaand kledingstuk of patroon is ook een vaardigheid op zich, dus ik grijp ook die kans. Ik ben begonnen met een Full Bust Adjustment, mijn eerste officiële poging daartoe. Dat leverde in eerste instantie een soort Frankenstein-achtige situatie op.

FBA aanpassing patroon Garden Party Dress

Maar het resultaat bleek toch goed uitgevallen, hij zit als gegoten.
Verder heb ik de mouwen eraf gelaten en er een peplum aan toegevoegd door een korte kwart-cirkelrok te maken. De Garden Party Dress met mouwen-overigens ook in Afrikaanse print gemaakt- post ik een andere keer.

De stof vond ik in een stoffenwinkel waar ik al ruim een jaar lang vrijwel elke dag langs loop zonder te weten dat het een stoffenwinkel is. Tot ik een middagje vroeger dan normaal langsliep en ontdekte dat de kleine donkere ruimte volstond met rollen Afrikaanse stoffen, de meesten rond de SRD 12 (ongeveer EUR 2,60) per meter. Kan je je voorstellen hoe blij ik was toen ik daarachter kwam?

detail peplum top afrikaanse print ADDICTEDTODIYIk denk niet dat ik ooit genoeg van dit soort tops zal hebben, dus ik ben alweer begonnen met het plannen van de volgende; eentje met raglanmouwen. En met het aanbod aan dit soort mooie prints kan ik me sowieso nog een hele tijd vermaken. Toen ik een tweede keer terug ging naar de winkel waar ik deze stof vond, zei één van de twee dames die er werken “Jij was hier al eerder hè?”. Ik had willen zeggen dat ze maar vast aan mijn gezicht moesten gaan wennen en veel centjes aan mij gaan verdienen, maar ik was zo afgeleid door de stoffen dat ik alleen met glimmende oogjes ‘ja’ kon knikken…

Processed with VSCOcam with c1 preset

Heb jij ook een obsessie met bepaalde stoffen of modellen? Laat het me weten via Twitter!

Laat een reactie achter

