FASHION WEEK FAVORIET | Milaan Fall/ Winter 2016

Wat me opviel aan de herfst & wintercollecties die de afgelopen weken in Milaan werden getoond: heel, heel veel bloemen. Prints, borduursel, appliqué, het hield niet op. Ondanks dat ik best van mode met bloemen hou waren mijn favorieten toch wel de meer effen stukken, op één na dan.

MFW FW 2016 Emporio Armani

Emporio Armani FW 2016

In deze collectie van Armani kwamen de geometrische vormen vaker terug, met een Bauhaus/Memphis Group-achtig tintje in de prints maar ook in de knopen en andere details zoals in deze blazer. Los van die heerlijk glimmende leren jurk zijn die details perfect om elke outfit mee op te fleuren.

MFW FW2016 Aquilano E Rimondo

Aquilano E Rimondi FW 2016

Ik hou zo van deze lichtroze kleur en daarnaast vind ik de stijl van dit pak + paillettenshirt ook gewoon helemaal OK.

Au Jour Le Jour FW 2016 Milan

Au Jour Le Jour FW2016

Applicaties.Simpel en effectief. Ook: jeugdsentiment.

MFW FW2016 Dolce & gabbana

Dolce & Gabbana FW 2016

Ok, de enige bloemenprint die ik voor dit favorietenlijstje heb gekozen. Voornamelijk omdat het een overhemdjurk is, ik al een eeuwigheid op zoek ben naar stof met deze print en ik al een aantal keer iets heb gekocht dat het net niet was. Dus ik werd bijna boos toen ik dit zag, ik wil dit nù kunnen maken. Wel zonder bontkraag.

MFW FW2016 Versace

Versace FW 2016

Imaan Hammam. Koraalroze, leer, rits, jas. Zwijmel.

Dan nog een kleine bonus bij de show van Versace, miss Donatella herself :

MFW FW2016 Versace II

Donatella Versace

Foto’s via The Cut hier, hier, hier, hier, hier, hier  en hier

Laat een reactie achter

