HIGH ON DIY | Lego Clutch á la Les Petits Joueurs

Mijn favoriete box clutch is kapot. De laatste keer dat ik ermee op stap ging viel hij (zij?) gewoon uit elkaar. Gênant, hoe hard ik ook hoopte dat niemand het zag. Nu is ‘ie niet echt kapot-kapot, zo blijkt bij nadere inspectie. Het frame is nog prima, alleen de buitenkant die erop gelijmd is laat los. Dus ik op zoek naar een DIY-oplossing zoals ik meestal doe. En ik kwam op het idee om er een Lego clutch van te maken. Inspiratie alom, bijvoorbeeld deze Andy Geometric Lego Clutch Bag van Les Petits Joueurs:

les-petits-joueurs-black-pattern-andy-geometric-lego-clutch-bag-black-product-0-361507533-normal

 

Het principe is super simpel, platte Lego blokjes en lijm is alles wat je nodig hebt. Zoals je hier kunt zien hebben de designers van Les Petits Joueurs vele varianten met Lego opgenomen in de Pop Icons-collectie waarvan deze Mondriaan-variant er slechts één is.

Ik kan hier in meerdere stoffenwinkels (nep)leer voor een redelijke prijs vinden in bijna alle kleuren van de regenboog, om mijn loshangende voorkant te fixen.  De platte Lego strips en blokjes zijn ook niet al te duur op Amazon. Met een beetje meer moeite (en centjes) zijn ze ook in niet gangbare kleuren te vinden, zoals neon of pastel.Voor mijn eigen tas ben ik nog bezig met een ontwerp in Memphis Group stijl. Als die af is zijn jullie natuurlijk de eersten die het weten.

 

Foto’s hier en hier

Laat een reactie achter

